*پاسخنامه های درسی استور بلاگ

پاسخنامه های درسی و گفت و گوی سوالی را با ما تجربه کنید.استوربلاگ این بار با ایده ای نوین آمد. پاسخ های بروز سال را با ما داشته باشید. WWW.STOR33.BLOGIX.IR

نمونه سوالات پودمان ششم کاروفناوری هفتم برنامه نویسی

1- چرا برنامه نویسی می کنیم؟

پاسخ: با برنامه نویسی می توانیم ارتباطی بین خود و رایانه ایجاد کرده و دستوراتی را صادر نمایید و کار هایمان را صاده تر در رایانه ها حل نماییم. همان گونه که می دانید در این دوره استفاده در هر مکان از رایانه ها بالا رفته و رواج بسیار داشته و دارای اهمیت بالایی است که همین موجب راحت و آسوده شدن انسان ها از کار ها است و مشکلاتی را راحت تر می توان حل نمود . برنامه نویسی نیز موجب افزایش دقت و تمرکز و همچنین هوش و درک بهتر مطالب می شود.

 

2- چند نمونه از زبان های برنامه نویسی را نام ببرید.

پاسخ: 

  1. ++c
  2. #c
  3. python
  4. java
  5. php
  6. pascal
  7. basic

 

3- چرا زبان برنامه نویسی پایتون ؟

پاسخ: زیرا این زبان برنامه نویسی در حالت بسیار راحت و قابل فهم و درک بناگشته و در اصل بسیار پرکاربرد و با قابلیت های زیاد است.

 

 

 

4- پسوند پایتون چیست؟

پاسخ: py.

 

5- syntax error به چه معناست؟

پاسخ: استباه نوشتاری

 

6-  input command and functions float and integer را توضیح دهید.

پاسخ: از دستور input  همان گونه که در معنایش مشخص است ، برای ورودی گرفتن از کاربر است. تابع های float برای اعداد اعشاری و int برای اعداد صحیح مورد استفاده است.

 

7- print command را توضیح دهید.

پاسخ: دستور print هم یک دستور ساده اما بسیار پر کاربرد است و همان گونه که از معنایش معلوم می باشد برای پرینت گرفتن است. این دستور مجموعه کد ما را خروجی می گیرد و برای پرینت گرفتن دستورات و عبارات تعریف نشدن در بین ' ' یا " "  می توان پرینت گرفت.

 

8- (فاطمه کتاب داستانی را در 6 ساعت مطالعه کرد و 10 صفحه از آن باقی ماند. اگر این کتاب 100 صفحه داشته باشد ، فاطمه به طور متوسط در هر ساعت چند صفحه از آن را مطالعه کرده است؟) این مسئله را به صورت کد در آورده و پاسخ را پرینت کنید.

پاسخ:

x=(100-10)/6
print(x)

9- حال سوال قبلی را به صورت اینپوتی در آورید و اعداد را از کاربر بخواهید و سپس محاسبه شود و پرینت گردد.

پاسخ:

10- زبان های برنامه نویسی به چند دسته تقسیم می شوند؟ نام ببرید. و همچنین بگویید پایتون و جاوا از کدام دسته اند.دو مثال جدا برای هر نوع زبان بنویسید.

پاسخ: دو دسته - کامپایلری و مفسری که پایتون از همین دسته مفسری ها می باشد و جاوا نیز از هر دو دسته ، یعنی هم کامپایلری است و هم مفسری . کامپایلری ها یک بار از کد دارای اشکال نبود ، کلی کامپیایل کرده و یک فایل ( exe) به شما تحویل می دهد که تا هر زمان که بخواهید می توانید از آن ورودی و خروجی دریافت نمایید ، اما مفسری ها لاین به لاین اجرا شده و دیگر فایلی به ما نمی دهد و در هر بار باید وارد صفحه کد و از آنجا خروجی گرفت...

از زبان های کامپایلری می توان به زبان های c , c++ , c# , .... اشاره کرد.

و از زبان های مفسری به perl , php , ruby , java script,... اشاره کرد.

 

11- کارایی دستورات زیر را بنویسید.(مجموعه دستورات ماژول لاک پشت)

پاسخ:

forward() = جلورفتن

left() = چرخش به چپ

ritht() = چرخش به راست

goto(x,y)= تغییر موقعیت به مختصات x & y

width() = تغییر ضخامت خطوط

 

سوالات این پودمان هنوز به پایان نرسیده است ، زیرا طراحان سوال بیش از 100 سوال می توانند از پودمان طرح کنند ولی نکات مهم تر را سعی کردیم به صورت خلاصه جمع آوری نماییم.

شما می توانید نمونه سوالات پودمان های دیگر و همچنین دروس دیگر را در این سایت بیابید. باتشکر storblog

ارسال نظر آزاد است اما می‌توانید برای استفاده از امکانات و کسب تجربه وارد شوید
پاسخ به
لطفا دوباره تلاش کنید
نظر ثبت شد