*پاسخنامه های درسی استور بلاگ

پاسخنامه های درسی و گفت و گوی سوالی را با ما تجربه کنید.استوربلاگ این بار با ایده ای نوین آمد. پاسخ های بروز سال را با ما داشته باشید. WWW.STOR33.BLOGIX.IR

پاسخ فعالیت صفحه 77 علوم هفتم

جواب فعالیت صفحه 77 علوم هفتم را میتوانید در ادامه مطلب مشاهده فرمایید...

Document

جواب فعالیت صفحه 77 علوم

نمودار زیر میزان سرمایه گذاری های انجام شده را طی یک دهه در زمینه توسعه و به کارگیری انرژی های تجدید پذیر در کل جهان نشان می دهد.

با توجه به نمودار به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:
الف) بین سال‌های 1383 تا 1393 سرمایه گذاری‌های انجام شده در زمینه انرژی چند برابر شده است؟ بیشترین رشد سرمایه گذاری مربوط به چه سالی بوده است؟
پاسخ: سال ۸۹ (۲۱۱ میلیارد دلار) سال ۸۳ (۳۳ میلیارد دلار)

 

ب) چرا در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های زیادی برای پژوهش، توسعه و بهره‌برداری از انرژی‌های تجدید پذیر شده است؟
پاسخ: جنبه‌ های زیست محیطی، قیمت سوخت‌های فسیلی، ارزان شدن فناوری‌های جدید، بهره‌برداری از انرژ‌ی‌های تجدید پذیر و در دسترس بودن برخی از آنها موجب رونق سرمایه گذاری در صنایع انرژی تجدید پذیر و بهره برداری از این انرژی شده است.

پ) تحقیق کنید در سال‌های اخیر، ایران چقدر در زمینهٔ بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده است؟

پاسخ: برآوردها نشان می‌دهد حدود ۸۵ هزار مگاوات ظرفیت کل نیروگاه‌های کشور است که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه می بایست، حدود چهار هزار مگاوات از نیروگاه ها تبدیل به نیروگاه تجدیدپذیر می‌شد اما اکنون چیزی بیش از ۸۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور وجود دارد.

هرچند معاون سازمان انرژی‌های تجدید پذیر وزارت نیرو گفته است: با افزایش نرخ ارز، قیمت تجهیزات مورد نیاز برای ساخت نیروگاههای تولید کننده انرژی تجدیدپذیر که بیشترشان تولید داخل کشور است، افزایش چندانی نداشته است در نتیجه هزینه سرمایه گذاری در این بخش بشدت کم شده است، اما روند فعلی بیانگر آن است که عقب ماندگی زیادی در این بخش وجود دارد.

پاسخنامه استوربلاگ

ارسال نظر آزاد است اما می‌توانید برای استفاده از امکانات و کسب تجربه وارد شوید
پاسخ به
لطفا دوباره تلاش کنید
نظر ثبت شد